الثلاثاء، يونيو 24، 2008

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله ...

بصراحة انا مابحبش افتح المدونة دي يومين ورا بعض والاقي نفس العنوان في وشي . والمشكلة اني بفتحها في اليوم على الاقل خمس ست مرات على امل اني اشوف حاجه جديدة ، لكن لا حياة لمن تنادي .. يعني مفيش فايده اسرح وامرح انا لوحدي في المدونة واكتب اللي انا عايزه .. مش اشكال ، انا سيد مين كتب . بس بيني وبينكو في اشكال صغير كده وهو اكتب ايه !! اصلي انا بحترم كلام مولاتي جدا وبعمل بنصحيتها ميه ميه . هي قالتلي ما تكتبش الا اللي تفهم فيه ، طب انا اعرف اللي بفهم فيه واللي ما بفهمش فيه ازاي ؟ انا عايز حد يساعدني ويقوللي انا بفهم في ايه عشان اكتب فيه .. ما حدش بيعرف اللي الواحد بيفهم فيه اكتر منه هو شخصيا !!! مين قال كده ؟! ده كان زمان ياعم ، اما دلوقت في مولاتي بتفهم ايه اللي بيفهم فيه الواحد وايه اللي مابيفهمش فيه اكتر منه هو شخصيا . لا وايه ، كمان بتعرف ايه اللي الواحد جربه وايه اللي ما جربوش ، يعني مش ناقص الا تكون حكيم عيون وبتفهم في العين . ياسيدي ما علينا ، اللهم لا اعتراض ، خلي جلالتها تقوللي انا بفهم في ايه وانا اكتب فيه على طول . وطبعا شكلها بعد الكلمتين اللي كتبتهم دول حتقوللي اني ما بفهمش في اي حاجه ، ولا حتى في قواعد الجرجير والفلفل الرومي واصول المسقعه اللي بالفاصوليا . ساعتها بأه حقفل المدونة المظلومه دي وامشي ولما ستاتي الافاضل ييجي على بالهن يكتبن اي حاجه ، ابقى ارجع . بس اقول لكو حاجه قبل ما امشي . بغض النظر عن رأي مولاتي ، انا بفهم في التحليل النفسي وممكن اكتب المره الجايه في موضوع ، ليه مولاتي سمت نفسها مولاتي ، واثر هذه التسمية على شعورها بالعظمة والجلالة واستخفافها بعباد الله . حلو الكلام ؟!!! انتظرونا

هناك تعليق واحد:

مولاتي يقول...

استغفر الله العظيم انا ما بستخف بحدا والعظمه لله وحده واول مره حد يقلي الكلام هادا واللي بيعرفني فعلا بيعرف اني لا بستخف بعباد الله ولا عندي اي شعور بالكبره ابدا ابدااااااااااا الحمدلله بس يا سيدي هسيبك تحكي اللي بنفسك وتقول شو ما بدك وقلتلك قبل هيك اللي ما يعرفك يجهلك وفعلا الاسم هادا فكرتني ليه سميتو بس ابدا مش زي ما بتقول الله يسهل عليكي يا سمرا قلتلك اغيرو ما رضيتيش شوفتي يلا مولاتي مولاتي هو يعني انت من ضيع في الاوهام عمره