الأحد، يونيو 29، 2008

عرب يا رسول الله

فحياتى دخل عنصر قال عايز نبقى صحاب ...والصديقة دى عايزة تبقى صدوقة وداخلة حامى وانا بخاف من الكلام المزوق والحب اللى ملوش داعى ولولا الخطوط الحمرا اللى انا حطاها كانت تلزقلى فى كل طلعة ودخلة يا جماعة قلبى بيقلى النصب دا وراه حاجة بس انا معنديش حاجة معقول تكون شافت فيا صفات يعنى مبهرة تخليها تمتدح فيا طول الوقت وتحبنى بالطريقة دى ولا علشان ظروف حياتها التعيسة جدا بتخليها تدور على حد يساعدها ويشغلها كل الاحتمالات بقلبها فى راسى بس بقيت محبش تكلمنى ولا تيجى بيتناوحلقتلها خالص وهى حاسة وبرضو بتيجى ومبصدق انها تمشي تطورت معايا حالة الهسهس وبقيت بشك انها بعد متمشى بيجرالى حاجة او بيحصل نكد هتقولو طيب خلاص فهميها متجيش تانى هقول انها قربتى ومقدرش امنعها تيجى بيتنا المهم يمكن علشان انا مريت ايام الجامعة بصداقة انتهت بكارثة بيئية ونفسية بحتة كنت تعرفت على صديقة قال ومخلصة جدا لدرجة انها بقت مش عايزة الهوا يجى عليا وتخدنى وتودينى وتجبلى حاجات وانا مبسوطة انها بتحبنى يااااه كل دا انا مبهرة وذات صفات ساحرة تخلى الناس تحبنى كدا وفى يوم حسيت انها بتخنقنى وبتضغط عليا باختصار انهيت صدقتنا ولكن العواقب كانت وخيمة جداعلى اثرها بقيت بخاف من الناس وثقتى مهزوزة ..

فى النهاية احب اقول انى ملاحظة ان المدونة بقت ساحة معارك بين الاعضاء وفقدت معناها الحقيقى وهى الفضفضة عن مشاعرنا ومخاوفنا ومشكلاتنا و توجيه الانفعالات والمشاكل تجاه بعض ونعترض على الرأى اللى مبيعجبناش وننتقد بعض ياريت نهدا شوية ونبدأ من جديد نحكى فى امور اهم من فلانة وفلان قالو انا متاكدا ان جوانا حاجات وافكار اهم من الاعتراض على اراء بعض والتحزب والعنصرية ولا هنعمل زى العرب مفيش مجال للراى الاخر...

ليست هناك تعليقات: