الجمعة، يوليو 04، 2008

سبحان الذي سخر لنا هذا ..

نحمد الله حمدا كثيرا ونشكره على فضله ونعمته بان جعل ام العريف تعترف بان لنا فايده في هذه الدنيا ، اي فايده مش مهم .. والحمد لله ايضا انني انا شخصيا رغم عدم معرفتي بلعبة الشطرنج ، وعدم اتقاني لطاولة الزهر وبدليل موشح خالتي دوسة ودرجها ونظرها اللي شيش بيش ، الا انني لا ازال مسليا للست ام العريف ، ده طبعا في اوقات الهم والغم لما جوزها بيكون مش قادر او مش فاضي يفسحها ويسليها وبتكون جارتها وبنتها طفشانين منها . يا ستي مش اشكال ، عايزه تتسلي علينا ماشي ، بس سيبك من التحقيقات الفدرالية اللي كل شويه عاملاها معانا ومصره انه انا بالذات فاهم تهمتي وعارف جنايتي كويس اوي بس بأستعبط .. والنبي انتي شكلك كده من بتوع كلم الباشا عدل ياد !! والحمد لله للمره الالف اني بعيد عنك والحكايه قاصره على الكلام وبس ، يعني كتابه في كتابه وكان الله يحب المحسنين ، وعمرها ما حتبقى ملك ابدا ، ولو انه منصب الملكه اصبح شاغرا برحيل الاخت مولاتي الى الاسماعيليه اللي شكلها خارج نطاق التغطية . وبيني وبينكو شكلها تلكيكه من الملكة السابقة ، بس معلش كل واحد وظروفه بأه . على كل الاحوال انا عايز الاخت ام العريف ما تقلقش ابدا ، يعني احنا تحت امرها في اي تسليه ولا الحوجة للب ولا السوداني ، بس ما تكنش دي احدى وسائل انتزاع الاعترافات من المتهم اللي ما عملش حاجه ، اصله بحر الاستخبارات والتحقيقات ده غميق اوي وما لوش قرار .. وام العريف باينها عميلة مخضرمه ومتوتكه اوي ولا تقولي كولومبو ولا كوجاك ولا حتى يسري بيه .. مين يسري بيه ؟ انتي روحي مديريه الامن واسألي وهم حيقولولك بالتاكيد

ليست هناك تعليقات: